Co přinesl rok 2012 ze světa módy?
Módní svět je plný novinek. Dalo by se říct, že nové kolekce, kampaně slavných návrhářů, nové tváře, trendy kousky a kosmetika, se na nás dere z každého koutu světa. My vám tímto představujeme důležité události, které sebou přinesl rok 2012. Tak co by vás mohlo dostat a zaskočit?
Louis Vuitton zvýšil ceny!
Módní domy Louis Vuitton přišly na trh s kolekcí doplňků, které, jako vždy, jsou naprosto skvostné. Vše dobré má ale háček. Francouzská značka se rozhodla zvýšit ceny všech svých doplňků. Takže fanoušci této značky si za slavný monogram LV budou muset trochu připlatit. A aby to nevypadalo, že je pomlouváme, je tu jedna skutečnost. Louis Vuitton, narozdíl od mnoha jiných návrhářů francouzského módního průmyslu, brzdil růst cen až do nedávné doby. Tzn., že cena modelů zůstávala stejná po celý rok. A i přesto, že teď šly ceny nahoru, nebude to tak drastické. Doplňky a příslušenství stojí o 3-5% z ceny více. Co se jiných značek týče, takový Chanel zvýšil své ceny až o neuvěřitelných 20% v minulém roce.
Vogue řekl „NE“ modelkám pod 16 let!
Zní to tak, že mladé modelky mají smůlu a jejich sen stát se tváří na titulní straně se může uskutečnit až poté, co oslaví své 17. narozeniny. Redaktoři ze 19 mezinárodních vydání Vogue nechtějí modelky, kterým je pod 16 let. Časopis tak chtěl demonstrovat za zdravý přístup k tělu modelek. V americké a francouzské Vogue se objevily snímky teprve 10 leté modelky, které zveřejnila redaktorka Anna Wintour. Mladá modelka byla nalíčena a oblečena jako dospělá modelka v nejlepších kouscích z přehlídek. Toto focení mělo donutit světové magazíny a časopisy k tomu, aby přemýšleli o skutečném zneužívání dětí v módním průmyslu. Zároveň je to signál pro návrháře, kteří vytvářejí čím dál tím menší a menší velikosti oblečení pro každou sezónu, které jsou tak obtížně dosažitelné pro dospělé ženy, aniž by došlo k poškození jejich zdraví.
H&M bojovalo proti AIDS!
Mezinárodní módní značka H&M se opět zapojila do boje proti AIDS, jak je jejím dobrým zvykem už poněkolikáté. Přesněji řečeno již popáté si letošní rok značka H&M připravila svou novou kolekci s názvem „Love H&M“, jejímž základem byly otisky a fotografie navržené umělci a ilustrátory z celého světa. Tato kolekce, „bojující“ proti AIDS se měla objevit už v některých prodejnách H&M na internetových stránkách švédské značky. Kampaň zahrnuje oblečení pro muže i ženy. Zahrnuje oblečení jako trička, šaty, doplňky, klobouky, boty, šperky, kalhoty, a dokonce i obaly na mobilní telefony. H&M plánovalo darovat přesně 1/4 výtěžku z prodeje.